Kontrol, håndværk og kreativitet | En dag i produktudvikling

Control, craft and creativity | A day in product development

Uanset om det er i et mediespørgsmål og svar, ved en begivenhed eller via en af ​​vores sociale kanaler, bliver Nailberry-grundlæggeren Sonia Hully ofte spurgt, hvordan en gennemsnitlig dag er at skabe vores prisvindende L'Oxygéné-lak. Her slutter vi os til hende for et kig bag kulisserne...

“Lad os starte med at sige, at der ikke er sådan noget som en gennemsnitlig dag i produktudvikling... hver dag bringer noget anderledes. Med adskillige projekter, der foregår på ethvert tidspunkt, der hver især involverer forskellige interne og eksterne interessenter, er det en fin balancegang – der er aldrig en kedelig dag!”
Sonia Hully

Mangeårige Nailberry-fans vil vide, at vi ud over lejlighedsvise lanceringer af neglepleje i vores Apothecary-sortiment løfter sløret for sæsonbestemte kollektioner i begrænset oplag to gange om året – forår/sommer og efterår/vinter. Planlægningen påbegyndes mindst ni måneder før en planlagt lancering, og nye nuancer vælges kun, hvis de anses for at mangle fra vores nuværende linje.

"Ni måneder kan virke som lang tid, men jeg kan godt lide at tillade et par uundgåelige 'overraskelser', der forsinker processen. Uanset de bedste planer, går der altid noget galt.”
Sonia Hully

I modsætning til mange andre farvemærker er nye Nailberry-nuancer dog ikke bestemt af sæsonbestemte trends, men i stedet inspireret af Sonias kærlighed til naturen, hendes rejser og hendes livserfaringer. Dagen i dag starter med feed back på produktionsprøver til vores nye efterårs-/vinterkollektion... en serie, der oprindeligt blev orienteret i begyndelsen af ​​marts.

"Uden at vi vil give for meget væk, er vores efterår/vinter 2020-kollektion meget påvirket af, hvad hele vores verden går igennem i år, og den bemærkelsesværdige ånd, den har fremmet i alle vores samfund."
Sonia Hully

Produktionsprøver for hver ny nuance testes for at sammenligne deres holdbarhed, livlighed, glans, tekstur og færdige tone med de justeringer, der blev anmodet om til de tidligere laboratorieprøvebatches. Det er vigtigt, at Sonia er sikker på, at enhver polering er intet mindre end perfekt, før vi går videre med bulkproduktion.

Med fire begrænsede udgaver på vej, er det tid til at samle op hos detail- og salonpartnere over hele kloden for at planlægge og sammenstille deres forventede mængder, før du kontakter fabrikken for at bestille børster, hætter og flasker. Selvom dette kan virke forhastet for en lancering i slutningen af ​​oktober, mens vi alle soler os i den tidlige sommersol, har coronavirus i høj grad påvirket produktionen og leveringstider - vores partnere fortsætter med at operere med en brøkdel af deres sædvanlige personale. Derfor, jo mere tid vi kan give dem, jo ​​bedre.

Dernæst kommer markedsføring og PR – tjekke tilgængeligheden med vores valgte fotograf og planlægge en fotografering, før du brainstormer lanceringskommunikation og forbereder pressemeddelelsen.

"Visse medietitler har meget lange leveringstider, hvilket kræver, at vi lancerer nye nuancer i al deres fejlfrit færdige herlighed op til fire måneder i forvejen. Det er derfor vigtigt, at vi har alt klar i god tid.”
Sonia Hully

Ja, produktudvikling indeholder mange lag – hver en foranderlig udfordring for hele vores team. Men det inspirerer og inspirerer os hver dag, og det er derfor, det er kernen i vores brand – og opfordrer os til at forfølge flere forbedringer og forbedringer af vores toner og behandlinger, så vi alle kan fortsætte med at farve vores negle sunde!

"Jeg oplever ofte, at folk er ret overraskede over mangfoldigheden og kompleksiteten af ​​arbejdet involveret i produktudvikling. Men så altopslugende som det kan være, er det stadig spændende... at se hver ny polering endelig kommer på hylderne er lige så spændende, som hvis det var min første."
Sonia Hully